Hebben jullie even tijd? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjan en Irene - WaarBenJij.nu Hebben jullie even tijd? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjan en Irene - WaarBenJij.nu

Hebben jullie even tijd?

Door: arjanenirene

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Irene

18 April 2011 | Australië, Sydney

WAT IS TIJD SOMS EEN RAAR BEGRIP!!! Ik leg uit: gisternacht, maandag 18 april om 01.30 uur verlieten wij de Cook eilanden. Voor de goede orde, het was dus NET de 18e! Na een vlucht van vier uurtjes landen we in Auckland waar het op dat moment dinsdag 19 april 03.30 uur was!!? Na een korte tussenstop verlieten we Auckland om 06.00 uur en kwamen na een vlucht van 3 uur aan in Sydney waar het inmiddels 07.00 uur was geworden.
Op dit moment zitten we te wachten op het vliegtuig dat om 14.00 uur vertrekt en na een vlucht van ongeveer 12 uur zal landen in L.A. waar het op dat moment nog steeds 19 april zal zijn en wel 10.00 uur s'ochtends!!!!
Probeer hier maar eens "bij de tijd te blijven" ;-) ;-)
Al met al hebben we van 18 april in totaal 3 uurtjes gezien en duurt 19 april daarentegen een uur of 36!!! Het voordeel hiervan is wel dat we de zon zo'n 30 uur zien schijnen vandaag of misschien komen we vanmiddag/vanochtend (dit ligt eraan vanuit waar je het bekijkt) heeeel even door een donkere zone waarna we direct het zonlicht weer kunnen begroeten.
Mensen ik hoop dat jullie er iets van begrijpen want het heeft mij even gekost om alles helder te zien.
We gaan jullie snel weer verslag uitbrengen van ons avontuur in The USA, god bless u all en natuurlijk vooral Amerika ;-)
P.S. Bij ons vorige verslag misten jullie als het goed is de foto's nog al hadden sommige ze al wel gezien!??? Dit ZOU ook aan het alcohol gebruik van diegene kunnen liggen ;-) ;-) (ik noem natuurlijk geen namen) Hierbij zijn deze ook geplaatst maar natuurlijk wel bij het bijbehorende verslag. Geniet ervan, dat hebben wij ook gedaan!!!
Kus voor wie dat wil ;-)


  • 19 April 2011 - 05:12

    Joeps:

    Ja, goedemorgen of wat voor tijdstip het dan bij jullie zal zijn! Vreemd he, dat tijdsverschil, leef je daardoor nou ook dagen langer of korter? Hoe zou dat zitten met piloten? Die zien er meestal wel goed uit dus die vliegen waarschijnlijk steeds tegen de tijd in, blijf je jong van????Het rijtje bezochte landen bij jullie profiel begint al een indrukwekkend rijtje te worden, ik verheug me op jullie 'live' verhalen, verheug me trouwens helemaal op de dagen dat ik jullie even vast kan houden.
    Lieverds, geniet van de USA, als je geluk hebt kom je de goeie mensen tegen en dat blijken dan gewoon aardige, wat luidruchtige, mensen te zijn.
    Gaat de reis vanuit L.A naar nóg een ander land zijn de USA de eindbestemming van deze reis?
    Vanuit een licht bewolkt Spanje groet ik jullie, hier is het net 7 uur, tijd om de tuin in te gaan en de plantjes water te geven voor de zon ze verbrand.
    Dikke kus en tot in mei! Joeps.

  • 19 April 2011 - 10:30

    Pap En Mam:

    Ha lieverds, goeiemorgen, middag en avond wat het ook zijn mag. Hebben jullie met al die tijdsverschillen wel de juiste vlucht geboekt, je weet maar nooit. Jullie beleven dus een mid-zomernacht, grappig. Maar niet teveel doen hoor want op deze manier word je wel heel snel oud.
    En nu op naar Uncle Sam. Wees maar voorzichtig met al die tornado's en orkanen die Amerika momenteel teisteren. Oh oh hier spreekt een bezorgde moeder, maar goed hier heb ik julie al die tijd niet mee lastig gevallen en heb jullie afwezigheid goed doorstaan. Het is dat we twee logé's hebben anders hadden we jullie in New York op komen vissen. Had leuk geweest, maar onze tijd komt nog wel. Kinders geniet nog lekker want de tijd dat jullie weer bij ons zijn komt steeds dichterbij.

    Veel liefs van ons en je schatten van beesies.
    Oh ja Sem hangt behoorlijk de bonte hond uit, is inmiddels bij veel buren bekend. Maarruh ze vinden hem allemaal wel heel leuk.

    Dikke kus

  • 19 April 2011 - 13:32

    Suzanne:

    haha.., *hips*
    Ik had het ook niet over de foto's van de Cook eilanden hoor.. haha!! Maar er waren nog wat foto's die ik blijkbaar gemist had want er zaten een paar nieuwe bij... Tsss.., ikke.., alcohol... gatsie!!! ;) Maar binnenkort zal ik jullie eens laten zien hoe vies ik alcohol vind haha!
    Enniewee..., Prachtige foto's hoor van de Cook eilanden!! Lijkt me fantastisch om daar een week of wat te verblijven!!
    Zo kan ik ook wel een paar maanden op reis zeg.., als je constant in dezelfde dag blijft hangen!!
    Dikke kus van ons en ik zal vanavond een wijntje drinken op jullie!!!

  • 19 April 2011 - 17:06

    Pap En Mam:

    Jippie jullie zijn weer terug in de tijd en precies op plaatselijke tijd (9.46 uur) in Los Angelos geland. Kon het nalaten om jullie vlucht te checken. Suus neem jij maar en neut op hun goede aankomst. Zo irene en Arjan jullie laatste fase is aangebroken, nog lekker een paar weekjes op reis door de USA en daarna worden jullie thuis met open armen ontvangen.
    Veel plezier. xxxxxx

  • 20 April 2011 - 13:15

    Maurice:

    Hai Arjan en Irene,

    Het is gewoon ongeloofelijk wat jullie in jullie wereldreis hebben gezien en hebben meegemaakt. De fot's en video's zijn erg leuk om te zien en erg mooi. Het meezwemmen met de grootste haaisoort is verbluffend!!!

    Nog heel veel plezier.

    O, ja het honbalseizoen voor HB4 is afgelopen zondag 17 april begonnen en onze eerste wedstrijd tegen de Orioles uit Bergschenhoek is gewonnen(7 tegen 12).

    Maurice

  • 21 April 2011 - 10:13

    Ferry:

    jeetje, wat een mooie tijd hebben jullie met prachtige foto's. heerlijk hoor.
    ik zou zeggen, neem er de tijd voor, nu jullie de tijd ervoor hebben.

    Geniet van de nog mooie tijd die komen gaat.

    Groetjes
    Ferry

  • 23 April 2011 - 10:34

    Arjan (Breg):

    Mooie verhaln en een hele stoere ervaring!!! Misschien zien we elkaar nnog voordat je land op Schiphol?? Zit nl van 6-13 mei ook in de US (des moines, Iowa) kunnen we ff afspreken om een of twee dagen wat te gaan doen... ik hoor jullie wel, chrz!!

  • 23 April 2011 - 12:30

    Barbara:

    He Ireen! Ik kreeg vandaag en kaartje in de brievenbus van je lieve collega, Daniets. Ze schreef dat jij samen met je vriendje een wereldreis aan het maken bent. Wat een giga avontuur! Ziet er allemaal super uit. Mijn broer heeft ook zo'n reis gemaakt en is net een paar weken terug in Nederland. Hij is o.a. in Japan, Australie, Nieuw Zeeland en USA geweest. In de USA heb ik hem opgezocht, helemaal alleen! Wat een enorme ervaring naar dat lijpe Amerika. We zijn gestart in L.A. waar jij nu bent. Zaten op Venice Beach in een hostel (op het hoekje van de entree naar the beach) Tip: op de ander hoek maken ze de allerlekkerste Latte van heel L.A.! Bij een latino dame. Echt super. Daarna zijn we doorgereisd naar Palm Springs, Monument Valley, Grand Canyon (in de heli!). We hebben overnacht in Flagstaff; heel leuk stadje. Daarna door naar de gekte van Viva Las Vegas. En toen zat het erop. Friso (broer) is doorgereisd en heeft Yosemite park ook nog effe gedaan en eindigde zijn USA trip in San Fransisco. Al met al heb ik enorm genoten. Als ik zo naar jullie foto's kijk dan doen jullie dat ook met volle overgave. Heel veel plezier nog en een dikke kus van je oud-collegaatje! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan en Irene

Bukit Lawang, genieten in de jungle

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 71806

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 18 Januari 2013

Indonesië (Sumatra, Java en Bali)

20 Oktober 2010 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: