USA onderweg - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Arjan en Irene - WaarBenJij.nu USA onderweg - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Arjan en Irene - WaarBenJij.nu

USA onderweg

Door: arjanenirene

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Irene

15 Mei 2011 | Verenigde Staten, Chicago

Vrienden & vriendinnen van A & I,
Eindelijk weer eens een berichtje van ze, jullie zullen je wel ongerust maken ondertussen, dat kan ik me voorstellen, zou ik ook doen.
En aangezien ze te lui zijn om het zelf te doen, doe ik het wel even voor ze, want zo schiet het allemaal niet op natuurlijk..!
Maar helemaal eerlijk is het natuurlijk niet, want ik, Koos, kom pas in Chicago in het verhaal.
Dus vandaar af vertel ik de avonturen; van Arjan, Irene1, Irene2 en mijzelve.
Nu een week geleden, Zaterdag 7/5 rond 14 u lokale tijd geland op Chicago
O’hare. Bij naar buitenlopen vriendelijk doch stevig in de kraag gevat door Arjan, gelukkig, ze waren er om me af te halen. Niet al te mooi weer, de dag ervoor beter, kennelijk.
Metro naar wijk waar hostel ligt, eerst even koffie gedronken bij Starbucks, dat moet natuurlijk even gebeuren. Verdergelopen naar Hostel Chicago Getaway, leuke tent, veel jong publiek. ‘s Middag nog drankje, de mannen bier, de vrouwen een Cosmopolitan, hier heel erg bekend drankje door een bepaalde TV-serie, daarna Aziatisch gegeten in klein restaurantje om de hoek bij het hostel.
8 mei fietsen gehuurd bij hostel zelf. Prachtig weer! Iedereen joggend langs het grote meer, sportieve mensen hier. Hele stad rondgefietst wat erg goed te doen is voor zo’n grote stad, deze leent zich goed voor een stukje op de pedalen. Beetje de highlights meegepakt, in park gezeten in volle zon, John Hancock-bldg beklommen voor het mooiste uitzicht over de stad op meer dan 300 meter, des avonds op zoek gegaan naar de echte Chicago Pan Pizza, maar uiteindelijk beland bij “Chicago Pizza & Oven Grinder Co.” alwaar ze reedsch sinds 1972 de pizza vervaardigen door de ingrediënten in een kom te doen, de lap pizzadeeg eroverheen, in de oven waarna deze kom aan tafel wordt omgedraaid, deeg wordt losgewrikt en het diner kan beginnen.
Een (klein beetje) Nederlands sprekende ober adviseerde om vanaf Chic de route te nemen naar Toronto, dan Niagara Falls, vandaar lekker verder zelf uitzoeken. Dat leek ons een goed plan!
Huurauto afgehaald & onze roadtrip kon beginnen.
Eerste stop was bij de beroemde Chicago Sand Dunes, aan de andere kant van het grote Michigan Lake.
Dit natuurreservaat stond bekend om de mooie duinen & biologische diversiteit, en was ook prachtig, maar aan alle kanten ingeklemd daar zware industrie. Vreemd om van het strand in de verte de fabrieken hun dichte rook te zien uitbraken.
Volgende dag terug om het gebied wat beter te bekijken, maar niet erg veel verder beland, weer was echter wel weer erg mooi. Verder gereden, buiten gepicknicked met salade door Arjan bereidt. Goede Inn gevonden in plaatsje Ann Arbor, volgende dag weer op pad richting Toronto. Dat was nog niet eens erg gemakkelijk want de wegen worden hier bar slecht aangegeven, dus veel verkeerd gereden. Pas 22 u hotel gevonden. Fantastische sushi gegeten bij rest Yuki, op 3259 Dufferin St. dus mocht u nog eens in de buurt zijn…
Toronto, leuke stad, veel verschillende culturen, veel te weinig v/d stad gezien natuurlijk, maar het oude centrum was erg gezellig. 13 mei de Niagara Falls bezocht. Ieder van ons had een ander, onjuist beeld gevormd van tevoren, zo dacht ik dat je van onderaf tegen de falls zou opkijken,maar dat was het geval niet. Desalniettemin erg indrukwekkend schouwspel.
Edoch, na 3 uur ben je er ook wel weer klaar mee.
Eenmaal in USA via b-weggetjes beland in Auburn, in de staat New York. Leuk dorpje.
Nu zitten we in Ludlow, op ong 2 uur afstand van Boston. Dat gaan we morgen overbruggen. Het idee is om vroeg op te staan, ik hoop dat dat gaat lukken, het is nu precies 01.00, iedereen ligt al te slapen, dat moest ik ook maar eens gaan doen.
Aju allemaal, u allen krijgt ongetwijfeld de groeten van de rest v/d groep.

• 15 Mei 2011 - 07:32

Joeps:

Hallo Koos, Arjan, Irene 1 en 2, volgens mij hebben jullie het met z'n vieren wel naar je zin, jammer dat jullie de Falls niet vanonderaf hebben (kunnen) bekijken, wij zijn er met een bootje onderdoor gevaren, a-d-e-m-b-e-n-e-m-e-n-d, al die regenbogen, waar je ook keek,(maar dat kennen jullie vast ook wel van andere watervallen), dus ik zou zeggen: ga nog even een stukkie terug. Wees blij dat je het geheel niet in de full color belichting hebt gezien: bizar.
    Hier is alles goed, we wensen jullie nog een week hele mooie dagen toe, proberen uiteraard Irene even te bellen op haar verjaardag, met inachtneming van het tijdsverschil.
    Mocht het niet lukken dan een heel bijzondere verjaardag gewenst,liefs en dikke kussen van mij en de hartelike groeten en een zoen van Jan

• 15 Mei 2011 - 10:36

Wim En Mieke:

Hallo Koos, triest hoor, begint jou vakantie net en kan jij meteen hun klusje opknappen. Schande dat ze jou zo voor hun karretje spannen. Maar een troost wij zijn je heel dankbaar dat jij je opoffert om verslag te doen over je het reilen en zeilen van Irene en Arjan. Ik hoop dat ze niet al teveel beslag op je leggen, zodat jij wel de kans krijgt om van je vakantie te genieten en ook aan je nachtrust toekomt. Want zij lekker slapen en jou aan het werk zetten. gaat wel heel ver.
    Sterkte met die twee en de groeten van osn (ouders van Irene)

• 15 Mei 2011 - 11:04

Pap En Mam:

Hallo lieve schatten, julie hebben het zo te lezen heel gezellig met z'n viertjes. Leuk hoor, maarruuh die laatste daagjes niet te lui worden he en je vrienden aan het werk zetten. Dus nu jullie aan het werk want we willen natuurlijk foto's zien. Weer een heel leuk verslag, Koos kan er ook wat van. Wat gaat de tijd nu hard, niet te geloven dat het er bijna opzit. En irene waar vier jij je verjaardag? Komen we even langs om je te feliciteren, lijkt het je wat? Wij wij willen ook nog een keertje naar New York, dit zou dus een mooie gelegenheid zijn.
    Hier gaat verder alles zijn gangetje, Michel en Eva vertrekken zo, die gaan een weekje naar Alanya en zijn weer op tijd terug om jullie te verwelkomen.
    Strakjes voor de laatste keer met Pinxo naar het strand want dan zit het seizoen voor de honden tot 1 november er weer op. Jammer die wandelingen met Pinxo op het strand zullen we wel gaan missen. We stoken Pinxo en Sem natuurlijk ook heel erg op om gewoon bij ons te blijven. Jammer voor jullie, maar ze hebben het hier nog steeds naar hun zin. Nee hoor maar we zien er wel tegenop als ze straks weg zijn. Lieverds, geniet nog lekker want de tijd gaat nu heel snel, maar wij kijken wel heel erg naar jullie uit. Liefs van ons en een hele dikke knuffel van jullie lieve schatjes Pinxo en Sem en ook de groetjes aan Koos en Irene2

• 15 Mei 2011 - 19:53

Suzanne:

Hey fantastic four!!
    Jullie hebben het zo te zien echt enorm naar je zin! Leuke foto's! Die pizza's zien er lekker uit! Vandaag hebben we Michel en Eva naar Schiphol gebracht en ik moet zeggen... Laat die vakantie nou maar komen hoor... Maar die van ons is nog een heel eind weg helaas. Gelukkig komen jullie bijna terug en kunnen we ons gaan verlekkeren aan al jullie foto's! (alhoewel ik dat op deze site natuurlijk ook kan...) Nou jongens... en meiden natuurlijk geniet nog maar xtra van jullie laatste weekje in de States.
    Dikke kus van ons!

• 16 Mei 2011 - 19:16

Pat, Maris En Jimmy:

Dit zal vast een van de laatste keren zijn dat we jullie belevenissen zullen volgen of gaan jullie thuis gewoon door met schrijven!
    Nog ff en dan zijn jullie weer terug in het ook voor jullie vertrouwde kikkerlandje.
    Jullie hebben zo ontzettend veel meegemaakt en de komende dagen zullen jullie vast nog veel leuke dingen gaan beleven, wat een super reis!
    Geniet ze nog de laatste dagen en we hopen jullie heel snel weer te zien!

Dikke kus van ons drietjes

• 19 Mei 2011 - 07:05

Daniets:

Hey Ireen, nog gefeliciteerde met je verjaardag hè! Ik ben iets te laat , maar bij jou is het 6 uur vroeger dus ben ik iets minder te laat... Dat is mooi mee genomen. Gister wel aan je gedacht hoor! Geniet van jullie laatste dagen!!!! Xxjes