Snel he!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Arjan en Irene - WaarBenJij.nu Snel he!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Arjan en Irene - WaarBenJij.nu

Snel he!!!

Door: arjanenirene

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Irene

23 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Alweer de 155ste dag van onze reis. Weer zo’n mooie dag om over naar huis te schrijven, dus dat doen we dan ook!
We zijn vandaag naar het Fiordland National Parc geweest. De Nieuw Zeelandse fjorden en mooi dat die zijn…. De dag begon fris en bewolkt, maar tot nu toe begon elke dag in NZ op deze manier en ook vandaag weer brak de zon al snel door en hadden we een heerlijke dag van rond de 21 graden. Naar alle verhalen hadden we qua weer niet de beste verwachting voor hier, maar wij hebben geluk en dat maakt dit mooie land nog mooier.
De rit van Te Anau naar Milton is al een geweldige rit met veel groen en vooral veel grote meren, maar naar mate de bergen hoger gaan worden en de fjorden te voorschijn komen voel je je heel klein worden.
Wat een gigantische rotspartijen zijn dit. Door de vele stops en genietmomentjes kwamen we nog maar net op tijd aan bij de boot die ons door de fjorden heen leiden. 2 uur lang vaarde we over het water langs diverse spetterende watervallen en zeehondjes die heerlijk op een steen, in het zonnetje lagen uit te buiken. Terug aan wal besloten we om een mooi plekje op te zoeken om lekker te gaan lunchen. Langs een meertje midden in de natuur heeft Ar een heerlijke salade in elkaar geflanst en hebben we die heel romantisch in het campertje (want buiten waaide het iets te veel) met uitzicht op de bergen opgegeten. Het is best fijn om weer even zelf te kunnen koken en je eigen huisje te hebben. Al hebben we de luxe tijdens het reizen door Azië totaal niet gemist. In tegendeel, we voelen ons nu soms verwende toeristen…… Maar zo maken we alles mee en dat is precies wat we wilden. En nu is NZ natuurlijk niet te vergelijken met Azié, dus wat dat betreft passen wij ons prima aan ;-)))
Na de lunch wilde we terug rijden naar Te Anau om daar de nacht door te brengen, maar omdat er in het National Parc zoveel mooie plekken zijn om vrij te camperen,verklaarde we ons zelf voor gek om naar de stad terug te gaan. Dus hebben we een mooie plaats opgezocht naast een rustig kabbelend riviertje en hebben hier de nacht door gebracht. Super!

Woensdag 23 maart 2011

Ontwaken in de vrije natuur…..niks heerlijkers dan dat! Nou ja….
Na een rustig wakker worden tussen de fluitende vogels en op de achtergrond het riviertje hebben we ontbeten en zijn we op pad gegaan. Voor vandaag staat de rit naar Lake Hawea op de planning. Nu is het ondertussen kwart voor 3 en we zijn nog niet eens bij Queenstown, dus de planning verloopt niet helemaal volgens schema. Dit land is te mooi!!
Zijn nu even de Mc ingeslopen om gratis te kunnen WiFi-en.
Vanmiddag weer geluncht in het zonnetje op de berg met een schitterend uitzicht over het dal met grazende schaapjes en koeien. Weer zo’n 20 km verder kwamen we bij een helder blauw meer terecht. Lake Wakatipu, ijskoud maar een duik in dit meer konden we ons niet voorbij laten gaan….brrrrr!
Verfrissend zullen we maar zeggen en gelijk onze opfrisbeurt van de dag.
Nu zitten we bij Queenstown en het is al 20.00u. Dus nog ff doorrijden en dan een slaapplek zoeken.
Gelukkig blijft het hier tot half 9 licht, dus we gaan er nu snel vandoor.

Dikke kus aan allemaal en tot de volgende keer!

• 23 Maart 2011 - 08:13

Wat Een Superfoto's:

Al een tijdje niet meer gereageerd. Gelukkig nieuwjaar nog :-)

Wat een fantastische foto's de hele tijd. JALOERS! Schitterend, zo te horen genieten jullie er nog met volle teugen van. Dus Nieuw Zeeland is ECHT zo mooi. Ik dacht altijd dat dat overdreven wa

• 23 Maart 2011 - 08:14

Dieter:

s.

Laters!!!
    Dieter

• 23 Maart 2011 - 10:06

MAD:

Liefjes, het klinkt weer heerlijk. Mooier dan Aussie dus? Hmmm, interessant!
    Ha, nou geniet van alles en elkaar en wij houden van jullie!

Kus Mijs, Anne en Dieter

• 23 Maart 2011 - 11:36

Michel En Eva:

Wat heerlijk om jullie zo te zien, genieten van elkaar en relaxen.
    In een super mooie omgeving!
    Wij kunnen niet wachten om jullie weer live te zien.
    Maar jullie willen vast nog niet aan huis denken.

Nog heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen die nog op jullie pad gaan komen,

Dikke kus,
    Michel en Eva
    XXX

• 23 Maart 2011 - 14:02

Toke:

Leuk om zo snel alweer van jullie te horen!!!!! De assistentjes maakte zich al ongerust over of alles wel goed ging, maar uhhhh JA DUS. Het klinkt allemaal fantasties en zo met de foto`s erbij reizen wij weer gezellig met jullie mee en kunnen op afstand mee genieten.
    Blijf lekker genieten.

Kus Toke

• 23 Maart 2011 - 18:00

Miranda Mahieu:

Klinkt weer allemaal super. Elk land heeft zo zijn charme
    Geniet!!
    X

• 23 Maart 2011 - 22:11

Pap En Mam:

Hoi lieverds,

Wat een verrassing, twee verhalen zo snel achter elkaar. ja ja jullie hebben wat goed te maken he, door zolang niets te hebben geschreven. Aan de foto's te zien is het ook daar fantastisch mooi. Maak ons maar gek hoor, weet je nog Nieuw Zeeland stond ook op ons lijstje. Maar wie weet, we wachten eerst tot jullie terug zijn en dan zien we wel verder. Nee hoor geintje, genieten jullie maar lekker verder, wij genieten van jullie foto's en verhalen.

Heelveel liefs van ons en een dikke knuffel van Pinxo en Sam.

• 24 Maart 2011 - 06:38

Inge:

Waw wat leuk om jullie zo op avontuur te zien! Had je link via Mir, volop genieten he! Al op Borneo geweest?xx uit zonnige Amsterdam

• 26 Maart 2011 - 11:14

Bas, Suus, Sel En Es:

Hey hooooiiii!!
    Wat een mooie foto's weer! We genieten hier met volle teugen van jullie verhalen! Selina en Esmée willen nu wel weer eens hun oom en tantetje in het echie zien hoor! We zijn al aan het aftellen hihi!! Maar ja dat willen jullie denk ik nog even niet horen dussss... Enjoy.., en we zien jullie pas over heel heel erg lange tijd... ;)
    Dikke kusssss van ons viertjes