weeskindjes van Fresh Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Arjan en Irene - WaarBenJij.nu weeskindjes van Fresh Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Arjan en Irene - WaarBenJij.nu

weeskindjes van Fresh Nepal

Door: arjanenirene

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Irene

22 Januari 2011 | Nepal, Kathmandu

Lieve lieve allemaal,

wat zijn we toch blij met al onze lieve familie, vrienden, collega's, kennissen en bekenden ;-) Fijn om te weten dat we zulke lieve en medelevende mensen om ons heen hebben!

Dankzij jullie hebben we alle weeskindjes van Fresh Nepal in Kathmandu erg blij kunnen maken met de vele kadootjes die we voor hun gekocht hebben. Daarnaast hebben we Debu en Dana, de gastouders, tranen in hun ogen bezorgd van blijdschap met het behoorlijke bedrag wat we hun mede dankzij jullie hebben kunnen schenken!!!

Schik niet....in de 2 dagen dat jullie de tijd hadden om te doneren, hebben we 470 Euro bij elkaar weten te krijgen, joehoeoeoe!!!! In Nepal heeft dat nog veel meer waarde.
Debu en Dana vangen 17 weeskindjes op. Deze instantie zijn ze particulier begonnen wat wil zeggen dat de Nepalese staat helemaal niks, maar dan ook echt helemaal niks, bijdraagt aan de kosten. Ondanks de vele declaraties die Debu en Dana elke keer weer proberen in te dienen, blijft het antwoord NEE en moeten zij zelf voor alle kosten (school, eten, kleding, enz. enz.) opdragen. Pas geleden heeft Dana zelfs haar goude sieraden voor de kindjes moeten verkopen. Maar zegt ze: "Ik doe het met liefde voor de kinderen!"
Wat een lieve mensen zijn dit en met hun hart op de juiste plek!

Wij zijn heel blij dat we via Couchsurf bij dit gezin terecht zijn gekomen, waarschijnlijk heeft dit gewoon zo moeten zijn! Het heeft ons mooie dagen opgeleverd, ons laten zien wat een lieve mensen wij om ons heen hebben en het belangrijkste, we hebben een familie heel blij gemaakt met onze aanwezigheid, onze hulp en jullie/onze bijdragen.

Leuk om te weten dat van dit geld gelijk 2 nieuwe ramen werden geplaatst. Nu zitten de kids in de eetzaal niet zo op de tocht, want de laatste dagen was het toch wel behoorlijk fris.
Op dit moment zijn ze opzoek naar een nieuwe woning op een betere lokatie met schoner water. Het water in dit huis is verontreinigd waardoor iedere week voor veel geld water gekocht moet worden. Goeie plannen voor de toekomst dus waar ook een gedeelte van "ons geld" voor gebruikt zal gaan worden.

Nogmaals hartelijk dank namens ons en vooral namens Debu, Dana en de kindjes van Fresh Nepal!!!

• 22 Januari 2011 - 11:22

Pap En Mam:

Oh wat fantastisch al die blije gezichtjes. Impulsief handelen is helemaal goed uitgevallen. Kinderen en pleegouders allemaal blij. Wat een fantastische reis maken jullie toch. Niet alleen genieten maar ook nog eens sociaal bezig zijn. We zijn trots op jullie.

dikke kus van ons en knuffel van je lieve beesies

• 24 Januari 2011 - 12:12

Monica:

Geweldig jongens!
    xxx

• 24 Januari 2011 - 21:32

Brwa:

Hey ouwe alles goed? Het ziet er allemaal echt geweldig uit, vooral met die weeskinderen in Nepal, verloopt het allemaal zoals verwacht? Alweer zin om terug te komen of nog steeds niet genoeg van al dat reizen ;)? Nou nog veel plezier en wacht weer je nieuwe reisverslag af :).

Groetjes Brwa