Maleisië - Reisverslag uit Belison, Filipijnen van Arjan en Irene - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit Belison, Filipijnen van Arjan en Irene - WaarBenJij.nu

Maleisië

Door: arjanenirene

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Irene

31 Januari 2011 | Filipijnen, Belison

Hallo hallo,

Daar zijn we weer om jullie te laten weten dat we ons nog steeds prima vermaken!!
Vooral de afgelopen week zijn we lekker tot rust gekomen in Maleisië. Er valt weinig over te vertellen……..kijk maar gewoon!!! Haha….

Nou ja, een kort verhaaltje dan.
21 januari vertrokken we vanuit Nepal naar Maleisie om daar even lekker bij te komen van de reis tot nu toe. En het was heerlijk moeten we zeggen. De eerste dag hebben we besteed aan Kuala Lumpur. Niet echt een bijzondere stad, maar als je er toch bent…… en we konden gelijk wennen aan de échte warmte. De volgende dag zijn we met de bus naar Mersing vertrokken, een havenstadje waar we met de boot over konden naar verschillende eilandjes.
Helaas was er niet zo heel veel keus omdat we aan het eind vd Moessontijd zaten, waardoor er veel minder boten of zelfs helemaal geen boten meer gingen. Ons uitgezochte eiland was dus niet bereikbaar en het enige eiland waar wel dagelijkse boottochten naar toe gingen was Tioman. Ook mooi volgens de plaatjes…
Wij een rustig plekje opgezocht aan de andere kant van het eiland zodat we niet tussen alle toeristen in de vakantiecomplexen zaten en lekker van onze rust konden genieten. HEERLIJK!!!
‘s Nachts kon het qua weer behoorlijk spoken, overdag was het bewolkt maar ook 30 graden. Eigenlijk heel fijn weer om lekker in te relaxen. Lekker een boekje lezen op het strand, afkoelen in de zee van 28graden met behoorlijke golfen en ’s avonds een romantisch etentje bij ondergaande zon en uitzicht op de zee maakte onze 1ste twee daagjes erg fijn.
De 3e dag hebben we een trekking door het oerwoud gemaakt. Een heuse tocht met veel klimmen en klauteren door de bushbush en hier en daar een glijpartij. Het pad werd niet veel bewandeld dus het was moeilijk te zien hoe we moesten lopen, wat de tocht een beetje spannend maakte. Veel aapjes gezien en veel muggen (waar we iets minder blij mee waren) en eenmaal terug lag de zee op ons te wachten voor een frisse duik. ‘s Avonds weer een lekker visje gegeten met een heerlijk wijntje erbij……

De volgende dag weer richting Kuala Lumpur omdat onze vlucht naar de Filippijnen ook al weer gepland stond voor de 28ste. Door de zware storm en regen val van die nacht ging de boot terug niet!!!
Wat nu????? We moeten terug voor de vlucht…! Misschien zou het vliegtuigje wel gaan, dus vroeg op weg naar het vliegveld en gelukkig…..het vliegtuig ging! Ennnn de laatste 2 plekjes waren voor ons!
Toch nog een beetje stress dus, maar verder was dit eiland echt even een heerlijke onderbreking van het reizen.

En om jullie gelijk maar helemaal te up to daten… wij zitten sinds gister bij oom Koos op de Filippijnen. Na veel vliegen en een geweldige boottocht kwamen we de 30ste in Iloilo aan waar we gelijk op de bus zijn gestapt en om 11.30u konden lunchen met oom Koos.

Lieve allemaal, tot de volgende keer maar weer, dikke kus!

• 31 Januari 2011 - 11:34

Irene:

Hallo dame en heer,

Wat zien jullie er goed uit zeg. Lekker relaxen en genieten van de omgeving. En wat leuke foto's.
    Ik geniet iedere keer weer van jullie verhalen. Geniet en tot gauw.

Dikke kus

• 31 Januari 2011 - 11:40

Koos B.:

Vast een te gekke kerel, die oom...!

• 31 Januari 2011 - 11:44

Joeps:

wat heerlijk dat er ook een paar daagjes bijtanken tussen zitten, jullie hoofden moeten anders wel helemaal vol zitten met al die indrukken die jullie opdoen. aLs die foto van dat bord 'dat heerlijke visje' is geweest waar jullie 's avonds van konden genieten, ben ik blij dat ik gewoon boerenkool eet.... Nou ja, voor de kookkunst van Merlin hoef je ook niet naar oom Koos te gaan, dus dat is voorlopig afzien voor jullie, met het feest zal het wel beter zijn, dan koken er veel parochianen.
    Hier dus alles goed, maar dat weten jullie al na het skypen, blij dat dat nou eindelijk een keer gelukt is. En wat de kippenactie betreft: toen hij hier was hebben we met hem afgesproken dat hij tergelegenheid van het feest de 10 armste families kip(pen) kado zou doen, levende dus, het ging om ong. 80 kippen, ook Aram heeft het hem nog helpen herinneren, we hopen dat dat rond is gekomen en of hij het anders alsnog wil doen!!!!!!!!!!!!! Het wordt een oude man.................
    Lieverds, heb het goed en geniet van de coleur locale, dikke kus van Jan, Gwen en mij

• 31 Januari 2011 - 12:37

Michel En Eva:

Hallo schatjes,

Oh heerlijk heerlijk heerlijk, ik zou zo willen ruilen met jullie! Niet zo vreemd als je hier op de maandag op kantoor achter de pc zit.
    Wat goed om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben en jullie zien er idd heel goed uit.

Veel plezier!

Dikke smakkerd van ons,
    Michel en Eva

• 31 Januari 2011 - 17:44

Suzanne:

Wat een heerrrrlijke foto's weer!! Fantastisch om het verhaal te lezen! Selina wil ook wat typen:
    ik zit in het diploma bad xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx van Selina

Dikke kus van ons hier!
    Bas, Suzanne, Selina en Esmée

• 31 Januari 2011 - 23:18

Daniets :

Eindelijk een x goed alle foto's uit jullie berichten bekeken. Zijn echt wauw. We missen je!

• 01 Februari 2011 - 06:51

Karina:

Ahh jullie hebben het echt super! Heb er vanmiddag effe de tijd genomen om iets meer jullie foto's te kunnen zien en het ziet er super uit! Jammer alleen van al die regen hier nu in dit gebied! Ik zit ook al te bidden voor mooi weer de komende dagen om dat ik naar Noord Maleisie ga! Fingers crossed! Jullie lekker genieten in the Filipijnen... ga niet in bootjes zitten met teveel mensen AUB! Enge verhalen hoor dan soms! Heeel erg veel plezier nog! Liefs Ka..

• 01 Februari 2011 - 09:56

Marijke:

Hoi reizigers! Wat dachten jullie? Laten we ze extra jaloers maken door dit reisverslag en geweldige foto's 2 x te sturen? Ok, gelukt! Ik geniet nog steeds van jullie verhalen en foto's. En reis nog iedere keer mee door de plaatsen waar jullie komen op te zoeken op googlemaps.
    Misschien voor jullie bijna niet voor te stellen, maar het weekend heb ik weer geschaatst, prachtig ijsvloertje hier.
    veel plezier xxx